סקר ריבונות: 56.8% תומכים ונוטים לתמוך בתכנית השלום של טראמפ

איתי גדסי No Comments on סקר ריבונות: 56.8% תומכים ונוטים לתמוך בתכנית השלום של טראמפ

סקר חדש שערכה חברת "דיירקט פלוס, לקראת החלת הריבונות, בדקה את אחוזי התמיכה בתוכנית השלום של נשיא ארה"ב וכמה באמת מאמינים שתקום מדינה פלסטינית?

מעלה אדומים צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הסקרים של שלמה פילבר "דיירקט פלוס" מפרסם היום (שלישי) סקר נרחב לקראת מהלך החלת הריבונות ביו"ש. האם רוב הציבור תומך בתוכנית או שמדובר בקרע של חצי חצי בעם. ועד כמה אחוזים בציבור באמת מאמינים שתקום מדינה פלסטינית בהסכם השלום של הנשיא טראמפ.

תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, במהלכה תחול הריבונות הישראלית כשלב ראשון על כל שטחי יו"ש והבקעה משליכה בראש ובראשונה על המתיישבים, אך שם גם הדעות חלוקות כפי שנראה בתקופה האחרונה: 56.8% תומכים או נוטים לתמוך בתוכנית, בעוד 36.1% מתנגדים או נוטים להתנגד לה. 7.1% טרם החליטו.

 

למרות כל הרעש התקשורתי האדיר רק 8.8% מהציבור באמת מאמין שהתוכנית תביא להקמת מדינה פלסטינית. בעוד ש- 35.7% בטוחים שהמהלך לא יסתיים בהקמת מדינה שכזו. השאר סבורים כי הכל תלוי בשאלה מי יהיה רה"מ בישראל (11.5%) או הנשיא בארה"ב (18.8%). בהתאמה – 35.4% חושבים שזהו ההסכם הטוב ביותר שניתן יהיה לקבל.

 

 

תוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ רוב הציבור בישראל מכריע כי מדובר בהסכם טוב למדינת ישראל.  9.2% רואים בהסכם גרוע אך נסבל ו- 27.6% חושבים שזהו הסכם גרוע שיש להתנגד לו. המתיישבים ביו"ש יודעים כי מדובר בהזדמנות היסטורית ואולי חד פעמית לעתיד ההתיישבות ביו"ש, אך עם כל זה לא הולכים בריצת אמוק אל המטרה אל מסמנים את הבורות שעלולים להיות בדרך.

 

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בין התאריכים ה- 4 עד ה- 7 ביוני 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 1,182 נדגמים מהאוכלוסיית הבוגרת (18+) בישראל תושבי יהודה, שומרון והבקעה בלבד. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.1%+- בהסתברות של 95%.



0 תגובות